Współczesna polska motoryzacja
Po zakończeniu produkcji na żeraniu w roku 2011. W polsce skończyła się epoka własnych produktów.
A przynajmniej tak by się mogło wydawać, bo od 1999 roku fukcjonuje przedsiębiorstwo SOLARIS.
Solaris zajmuje się produkcją autobusów miejskich, między miastowych itd. oraz tramwajów.
Z początku Solaris był polskim importerem autobusów marki NEOPLAN, ale kiedy tylko biznes zaczął nabierać tempa właściciel rozpoczął nową działalność, czyli własną produkcję.
Poniżej autobus NEOPLAN 4009 produkowany niedgyś przez Solarisa pod Poznaniem.
Poniżej pierwsza generacja modelu Urbiono 12. (Model Solarisa oparty o Neplana N4009)
Z biegiem lat Solaris rozwijał się i zdobywał nowe rynki. Poniżej galeria zdjęć różnych modeli, kursujących w różnych państwach.
SOLARIS URBINO 12 IV, FRANCJA
SOLARIS TROLLINO 12, POLSKA
SOLARIS TRAMMINO, POLSKA
ELEKTRYCZNY SOLARIS URBINO 12, NIEMCY
Oprócz Solarisa fukcjonują także inni producenci jak Autusan czy Jelcz.
Jednak produkcja nie jest na tak wysokim poziomie jak w przypadku SOLARISA.
ARRINERA i ElectroMobilityPoland
Na końcu wróćmy jeszcze do samochodów...
W 2010 roku firma Arrinera zapowiedziała swój pierwszy model.
Supersamochód Arrinera Hussarya został oficjalnie zaprezentowany w 2011 roku. Jednak wraz z jego prezentacją wybuchł skandal z udziałem firmy a raczej ich prototypu oraz dziennikarza motoryzacyjnego, Jacka Balkana. Ostatecznie wszystko zakończyło się rozprawą sądową w której wygrał J. Balkan.
Arrinera Hussarya
Do tej pory (czli od 2010 do 2020) Arrinera nie sprzedała ani jednego samochodu.
Wyprodukowano ok. kilku prototypów.
W 2016 założono spółkę EMP która m.i. miałą wnieść sporo do projektu 1 miliona aut elektrycznych w polsce.
Do tej pory powstały tylko szkice...